Fast med ROSABELLA

Det finns en liten filur som ständigt följer mig i hasorna. Ibland är jag så trött på henne att jag kan spy. Ibland fastnar jag med henne totalt och pratar inte med någon annan. Hon hittar små detaljrika händelser i mitt liv som jag inte fattar varför jag ens reflekterar över. RosaBella heter hon visst. Kanske ser hon ut som jag, i så fall ser jag jäkligt rolig ut.
Jag vet inte riktigt vem hon är, vad hon vill eller vad hon kommit ifrån. Jag vet inte heller varför hon ständigt tränger sig på i situationer när jag verkligen inte vill ha henne där. Men aldrig lämnar hon mig i fred.Hon håller på hela tiden,en konkret, uttråkad, temperamentsfull och känslosam skitunge som kan visa allt i en bild. Kanske är hon som jag, i så fall är hon jäkligt knäpp. Men hellre knäpp än tradig det är vi i allafall överens om, rosabella och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0