Söndag,vilodag?!!





Söndag, vem var det som sa att söndag var vilodag? Hm ja jo det var ju en man som jag nog tror knåpat ihop både det ena och andra rättesnöret i våra liv. En man som förmodligen ville att arbetarklassen eller de som slet mest skulle ha en dag i veckan att ägna sig åt -ingenting( max kyrkan men hur vanligt är det nu egentligen).
Njä söndag skulle jag knappast vilja kalla vilodag. För att hinna med resten utav veckan och försöka få ihop lite extra pengar så har de jobbats, städats, plockats iordning, tränats och sist men inte minst så ska det pluggas. Nu har jag ju inte gjort just det än , och kommer förmodligen dra mig tills jag nästan skiter i det. Söndag vilodag. My ass.

Nu ska jag för en liten stund, sätta mig ner och snabbläsa en tidning och få lite lätt ångest över skillnaden mellan mitt komplexa studentboende och de magnifika välplanerad och spenderade bostäderna/inredningarna i en skön tidning. Försöka dricka teet efter det har svalnat så jag slipper bränna mig och lyssna på The National eller kanske slöglo lite på nån repris på TV. Jag ser fram emot den lilla stunden. Under tidningen ligger en liten mindre och bra mycket fulare processlednigsbok, jag kommer ignorera den för resten utav dagen tror jag. Ialf nu, halv tre på eftermiddagen när jag för första gången sitter still på min vilande söndag.

Weeey.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0